divendres, 19 de febrer del 2010

Sortida al centre de la ciutat

Well,
El nostre primer viatge amb autobús (a Perth)!
El nostre primer diumenge aquí vam decidir anar al centre de Perth. Us explico; Perth ciutat, està dividida en diferents barris. Estan els diferents barris de vivenda (on viu la gent), els barris més de negocis, treball... Vaja, que treballen a una zona i viuen a una altra.

Nosaltres vivim al barri de Bentley i estem dins de la zona 1 (això significa que estem aprop del centre. Si fóssim a la zona 2 seria com estar per rodalies). Bé, ja una mica situats, el següent pas és saber com arribar al centre. Aquí les comunicacions amb transport public no són gaire bones, el personal tendeix bastant anar amb cotxe a tot arreu. Però a falta de cotxe... Vam entrar a la pàgina del Transperth (TMB d'aquí) i teniem varies opcions i per sort 1 autobús directe al centre que sortia del Campus, el 72.

De Perth

Allà les 10 del matí ens vam dirigir cap a l'estació d'autobusos i uns 45 min més tard ja estàvem al centre. El bus ens va deixar davant de l'edifici governamental (the goverment house) on hi havien unes gracioses escultures de cangurs a mida real i una torre de pedres construïda amb roques de diferents regions de l'Austràlia de l'oest. Vam anar baixant cap a la ribera passant pels Jardins de la cort suprema (Suprems court gardens) i vam arribar en front del famós campanar d'estil contemporani de Perth. Molt bonic però molt sorollós també!

Feia molt bon dia, així que vam decidir passejar per la bora del riu Swan i veure el paisatge. A un costat teníem l'skyline de Perth, i a l'altre, tot de vivendes d'una sola altura.

Quan s'ens va acabar el camí, vam començar a endinsar-nos cap a la ciutat, passejant entre rascacels i més rascacels! Els tenen tots juntets i amuntegadets. Vam anar donant tombs fins arribar al centre comercial (Mal Street) de Perth. És com el Portal de l'àngel de Barcelona, un carrer llarg amb botigues i magatzems. Hi ha molta varietat de botigues, moltes de roba de platja i d'esport i una espècie de Corte Inglés però australià.

Aviat s'ens va fer l'hora de dinar i buscant, buscant vam arribar a un plaça on hi havia diverses terrasses per dinar i uns musics tocant, un ambient molt "maco". Vam decidir seure, menjar uns sandvitxos i descansar.

Passada una estoneta, vam seguir passejant i descobrint nous racons de la ciutat, un d'ells la Galeria Nacional d'Art (ja la tinc ben localitzada per al pròxim cop) i l'estació de trens.

I ja cansadets de tant caminar, ens vam comprar un gelat i a casa falta gent!

Lou ha dit...

Qué envidia !!!
Y yo aquí pasando frío, con lluvias casi diarias y encima resfriada ... uummmrrrrgggg !!!