divendres, 19 de febrer del 2010

El primer dia d'escola

Divendres dia 5 a les 10 del matí a la plaça dels idiomes (language square) , el meu primer dia de classe començava...
La plaça dels idiomes és un meeting point a Curtin bastant usual i que a més el divendres la tarda té la funció de reunir persones de diferents regions del món que volen practicar i aprendre nous idiomes. Primera sorpresa, la zona del Spanish no tenia banc... mala senyal!

Estavem esperant allí molta gent, alguns més joves i d'altres més grans, i ens van venir a recollir per anar a una altra aula. Tots en fila com bons nens vam arribar a la nova aula on ens repartien els papers necessàries per fer la primera classe. Jo vaig entrar de les primeres, així que vaig poder anar xafardejant els papers i veure qui anava entrant.
Finalment vaig constatar, després de que tanquessin la porta, que era la única europea dins l'aula. La gran majoria dels meus companys eren xinesos, hi havia alguns iraquians, alguns japonesos però cap europeu i per suposat cap espanyol.

No passava res, millor per mi, vaig pensar, així hauré de practicar des de un bon principi!

Les dos hores seguents van estar fent-nos presentacions sobre el que faríem allí i de temes administratius. Acabada aquesta presentació va arribar la Lunch time, l'hora de dinar. Ens van portar uns entrepans molt bons del Freeway (potser n'heu vist algun a bcn), i suc de taronja com no!

Durant aquest temps, s'em va apropar a parlar una noia d'Iraq, que havia vingut per estudia ingles per ser mestra al seu país, i així vaig començà a practicar!

Passat el temps de descans, era hora de fer els exàmens. El primer era bastant senzillet, bàsicament teníem que relacionar paraules o frases en diferents contexts (10 min). El següent era la temuda redacció, et donen un tema, en aquest cas va ser l'augment de alumnat a les universitats, i tens que fer un esquema del que vas a escriure i fer-ne una redacció (30 min). I per últim, va arribar el moment de parlar, havies de presentar-te a la teva manera i després et feien una sèrie de preguntes sobre els perquès d'haver vingut a Perth. La meva examinadora em va comentar que era bastant estrany veure espanyols per allí, que la gran majoria d'estudiants de ELICOS eren d'origen asiàtic. Ja ho havia notat!

Acabada tota aquesta parafernalia, ja podia tornar a casa a esperar el dilluns següent dia 8 que em dirien a quina classe havia d'anar.

El dilluns va arribar,la meva classe és la AC2C (Academic course 2 C), vaja que el meu nivell segons els seus paràmetres és de nivell mitja alt. ;) Ben contenta, me'n vaig anar a conèixer els meus companys, i com era de esperar, tots xinesos!!!!!

El primer que vam fer és presentar-mos, explicar-mos i vam començar amb el Speaking (parlar) i el Reading (llegir).

Les classes duren sobre 5 hores amb una hora de descans entremig i depèn el dia tenim Listening (escoltar) i Speaking o Grammar (gramàtica), Writing (escriure) i Reading.

Bé, resumint! Ara ja han passat dos setmanes des de que vaig començar i la veritat, m'ho estic passant molt bé a les classes. La gent és molt maca i atenta i ara som més, i multiculturals! Tenim Japonesos, Tailandesos, Colombians,...
Hem augmentat en número i en varietat.

Alguns dels meus companys comenten el xoc cultural que és per ells estar aquí, la forma de fer i d'actuar per molts d'ells és bastant diferent, però encara no he sentit ninguna queixa. ;)

Bé tot per avui! A veure com continua!