diumenge, 13 de juny del 2010

Dive 2

El segon dia de pràctiques ja no es desenvolupa a la piscina, sinó que es fa directament al mar, entrant des de la costa.

Un cop vam ser tots a la platja (6 alumnes i 4 instructors), va ser moment de muntar tot el material, per desprès posar-se els neoprens i la resta d'equipatge.
Aleshores va ser moment d'entrar a la platja (que no és tan senzill com sembla). Entres carregat d'utensilis fins a les dents i amb les aletes posades. Per tant, has d'entrar caminant d'esquena ;)

Un cop l'aigua ja et cobreix una mica més, ja pots començar a nedar fins a la boia de descens (encara que normalment també nedes d'esquena perquè és més fàcil).

Un cop a la boia, va començar la nostra primera immersió a 12 metres.
Seguint el procediment SORTD:
- Senyalitzar
- Orientar-se correctament
- Possar-se el Regulator a la boca (sota l'aigua no podem respirar sense ell :) )
- Mirar el Temps en que comences el descens
- I començar el descens, desinflant el BCD (motxilla).

En tot moment baixes agafat a la corda que es desprèn de la boia. I cada moment has d'estar compensant les orelles (tapante el nas i intentant treure aire per ell).
I en un moment, sense donar-te conte, toques fons. És una sensació una mica estranya, ja que únicament tens una visibilitat de 5 metres, pel que estàs com aïllat de tot.

Un cop varem estar tots al fons, vam començar a fer el nostre primer recorregut.
Al principi costa nedar, ja que tota l'estona et topes amb el terra. Però un cop infles una mica el teu BCD i trobes la flotabilitat neutra, tot millora.
Vam veure cavallets de mar i un avio enfonsat.
A mitja excursió, la Nani va començar a ascendir cap a la superfície, i per més que intentava desinflar el seu BCD per perdre flotabilitat, seguia ascendint.
Així que vam acabar nosaltres 2 i l'instructor que anava al nostre costat a la superfície :) (Més endavant, a la Nani li van posar més pes en el seu cinturó de ploms, però ja ho explicarà ella en el següent post)

Un cop a la superfície vam descendir un altre cop per intentar retrobar als companys, però com la visibilitat era tant dolenta, no vam trobar a ningú :)
A més, jo m'estava quedant sense aire, així que varem decidir pujar a la superfície de nou. Allí varem trobar a un altre grup que també s'havia perdut. I finalment, al cap d'un moment, van arribar els que no s'havien perdut ;)

A la superfície varem fer algunes pràctiques més com treure's/posar-se la motxilla i el cinturó de ploms. Finalment, vam sortir de l'aigua.

Jo estava congelat. M'havia passat la major part del temps a l'aigua intentant controlar el meu cos per no tremolar tant. Així que desprès que la Nani em digués que estava molt pàl·lid, varem decidir que per a mi ja havia estat suficient aigua en 2 dies :) Així que em vaig assecar i abrigar. I desprès de 2 hores ben abrigat, finalment el fred va desaparèixer.

Com que em vaig perdre el segon diving del dia, em vaig dedicar a fer fotos :)

Diving

I a partir d'aquí es va acabar el meu curs de submarinisme (que està a mitges).
Així que la Nani explicarà aquest segon diving, i el tercer dia fent submarinisme des del vaixell.

3 comentaris:

Magda Prieto ha dit...

Has hecho bien en salir de esos fondos marinos!!Tu madre esta mas contentay tranquila.
Lo del frio ya te pasaba de pequeño y de más grande, tiritabas en cuanto tocabas agua. En cambio fuera siempre tienes calor, hasta en invierno.

Lou ha dit...

Està clar que feu un bon equip ... tu t'enfonses i ella flota ... :-))

I també està clar que ets d'esports de terra ... :-P

Marc Domingo ha dit...

Al curs aprens moltes coses interessants, però t'ha d'agradar estar a l'aigua :)

És una experiència diferent i interessant, però no per repetir gaire sovint. Al menys no en aigua tan freda ;)